Služby
Postup při prodeji bytu v osobním vlastnictví
Pokud budete mít zájem prodat byt v osobním vlastnictví prostřednictvím ASTONE
Reality, požadujeme následující podklady:
-
aktuální výpis z katastru nemovitostí
-
nabývací titul prodávajícího
-
originál smlouvy
-
znalecký posudek /možno zajistit i přes naší RK/
-
snímek z katastrální mapy na dům a pozemek
-
kontakt na firmu, která provádí správu domu
-
potvrzení správce, že na předmětném bytě neváznou žádné pohledávky
-
rozpis plateb spojených s užíváním bytu
Převod vlastnictví:
Vlastnictví k bytové jednotce je převedeno na nového vlastníka zápisem
vlastnického práva do katastru nemovitostí. Pro samotný převod vlastnictví je
nutno smlouvu o převodu spolu s ověřenými podpisy doručit katastrálnímu úřadu,
společně s návrhem na vklad. Protože zápisy vlastnických práv do katastru
nejsou provedeny v den doručení, s tím, že právní účinky vkladu nastanou zpět k
datu doručení do podatelny příslušného KÚ, doporučujeme úschovu finančních
prostředků a vázání výplaty kupní ceny z úschovy až po zápisu vlastnického
práva nového vlastníka do katastru nemovitostí. Sjednané finanční prostředky za
prodej mohou být vázány následovně:
-
notářská úschova
-
bankovní úschova
-
advokátní úschova
Ve všech případech je uzavírána smlouva o úschově, která řeší podmínky celého
finančního vypořádání.
Jednotlivé kroky při prodeji bytu v osobním vlastnictví:
-
podpis zprostředkovatelské smlouvy s naší realitní kanceláří, kde bude uvedena
cena bytu, doba, na kterou je smlouva uzavírána, popř. další ujednání mezi
prodávajícím a naší RK, odměna RK.
-
- po podpisu zprostř. smlouvy je naší RK zpracována dokumentace /plánky,
fotografie, apod./. Nabídka je pak prezentována na realitních serverech,
novinách, vlastní databázi RK atd. RK zajišťuje prohlídky bytu a jednání s
případnými zájemci.
-
v případě konkrétního zájemce o předmětný byt je naší RK vypracována smlouva o
převodu, popř. jiné smlouvy /smlouva o smlouvě budoucí, dohoda o záloze,
rezervační smlouva/, která již stanovuje podmínky vlastního převodu bytu
/termín výplaty, způsoby finančního vyrovnání, výše finančního vyrovnání,
termín předání bytu apod. Tato smlouva je předkládána oběma stranám k
připomínkování a poté je oběma smluvními stranami podepsána s ověřením jejich
podpisů.
-
smlouva o převodu je doručena katastrálnímu úřadu s návrhem na vklad a během
doby, kdy je vklad registrován, může dojít k předem sjednaným úkonům /částečná
výplata finančních prostředků, uvolnění či předání bytové jednotky, atd/. Poté,
co katastrální úřad provede zápis vlastnického práva na nového vlastníka,
dochází k uzavření celé transakce /výplata finančních prostředků, uvolnění či
předání bytové jednotky, převod elektrické energie, plynu, ukončení spolupráce
s RK, vyúčtování služeb dle zprostředkovatelské smlouvy/.
Provize za zajištění prodeje nemovitosti:
Obvyklá výše provize za zajištění prodeje nemovitosti nebo převodu členských
práv a povinností spojených s výlučným užíváním bytového či nebytového prostoru
/u družstevní nemovitosti/ včetně kompletního právního servisu a správních
poplatků bývá stanovena procentem z ceny nemovitosti v rozmezí 3- 5% dle
hodnoty nemovitostí a celkové náročnosti obchodního případu.
Je možné také domluvit pevnou částku, kterou požaduje prodávající, a naše
realitní kancelář si obvyklou provizi k požadované ceně připočítá.
Postup při prodeji nemovitosti
V případě, že se rozhodnete prodávat nemovitost prostřednictvím ASTONE Reality,
žádáme o předložení následujících podkladů:
-
nabývací titul
-
aktuální výpis z katastru nemovitostí
-
snímek katastrální mapy
-
znalecký posudek
-
u právnických osob výpis z obchodního rejstříku
-
projektová dokumentace
Postup prodeje s ASTONE Reality:
-
Telefonický kontakt prodávajícího s RK ASTONE Reality.
-
Osobní návštěva našeho realitního makléře. Makléř se s Vámi setká a nabídne Vám
možnost spolupráce při prodeji Vaší nemovitosti. Rozhovor se bude týkat
především detailního posouzení faktického stavu nemovitosti, určení reálné
tržní ceny nemovitosti, vyřešení případných daňových otázek a upozornění na
možná úskalí při prodeji nemovitosti.
-
Podpis zprostředkovatelské smlouvy s naší realitní kanceláří.
-
Po podpisu zprostředkovatelské smlouvy je zpracována dokumentace /fotografie,
plánky/.
-
Kvalitně zpracovaná prezentace je poté inzerována na největších realitních
serverech.
-
Zajišťujeme prohlídky nemovitosti a jednání s případnými zájemci, kterým se
snažíme předat komplexní informace o dané nemovitosti.
-
V případě konkrétního zájemce o danou nemovitosti je naší realitní kanceláří
vypracována kupní smlouva /v případě potřeby smlouva o smlouvě budoucí/, která
mimo jiné obsahuje způsob a termín úhrady kupní ceny, předání nemovitosti,
zápis v katastru nemovitostí, termín předání nemovitosti.
-
Sjednané finanční prostředky za prodej doporučujeme ukládat vždy před podpisem
kupní smlouvy na následující vázané účty: - advokátní úschova - notářská úschova - bankovní úschova.
Ve všech případech je uzavírána smlouva o úschově, která obsahuje podmínky
celého finančního vypořádání.
Provize za zajištění prodeje nemovitosti:
Obvyklá výše provize za zajištění prodeje nemovitosti nebo převodu členských
práv a povinností spojených s výlučným užíváním bytového či nebytového prostoru
/u družstevní nemovitosti/ včetně kompletního právního servisu a správních
poplatků bývá stanovena procentem z ceny nemovitosti v rozmezí 3- 5% dle
hodnoty nemovitostí a celkové náročnosti obchodního případu.
Je možné také domluvit pevnou částku, kterou požaduje prodávající, a naše
realitní kancelář si obvyklou provizi k požadované ceně připočítá.
Postup při prodeji /převodu/ družstevního bytu
Pokud by jste se rozhodli prostřednictvím ASTONE Reality prodávat Váš družstevní
byt, žádáme o předložení následujících podkladů / je možná i kopie dokumentů/:
-
nájemní smlouvu k bytu
-
aktuální výpis z katastru nemovitostí, kde je jako vlastník nemovitosti zapsáno
družstvo
-
stanovy družstva
-
doklad o členství v předmětném bytovém družstvu /členská knížka nebo jiný
dokument/
-
doklad od družstva s přesnou výší anuity, tj. splátky úvěru poskytnutého při
stavbě domu. Pokud by již byla zaplacena, pak je třeba doložit potvrzení, že
žádná splátka na prodávaném bytě nevázne.
-
pokud bylo zažádáno o převod bytu do osobního vlastnictví, tak předložit kopii
této žádosti
-
kontaktní údaje na kancelář družstva - potvrzení, že na uvedeném bytě neváznou
žádné pohledávky
-
možno zjistit i přes naší realitní kancelář
Smlouvu o převodu členských práv a povinností je třeba předložit na příslušném
družstvu „na vědomí“, která Vám potvrdí převzetí této žádosti.
Postup při pronájmu nemovitosti
V případě, že budete mít zájem pronajmout Vaši nemovitost prostřednictvím ASTONE
Reality, požadujeme doložení následujících dokumentů:
-
nájemní smlouva nebo smlouva o užívání /v případě družstevního bytu/
-
rozpis plateb za energie
-
výpis z katastru nemovitostí /v případě nemovitosti v OV/
Při telefonickém rozhovoru si s Vámi domluvíme termín návštěvy nemovitosti.
Poté Váš byt navštívíme a doporučíme Vám reálnou výši nájemného, pořídíme
potřebnou fotodokumentaci a po dohodě podepíšeme zprostředkovatelskou smlouvu.
Prohlídky s klienty zajišťujeme za Vaší asistence nebo můžeme převzít klíče od
bytu a o provedených prohlídkách Vás budeme informovat. V případě konkrétního
zájemce Vás informujeme o osobě zájemce, připravíme potřebné podklady /nájemní
nebo podnájemní smlouvu/, které dopředu posuzujeme s oběma stranami a zajistíme
termín podpisu smlouvy spojené s předáním bytu /na základě předávacího
protokolu/.
Mezi standardní podmínky nájemních i podnájemních smluv patří:
-
platba nájemného předem
-
možnost kontroly Vašeho bytu za přítomnosti nájemce
-
postup v případě pozdních plateb, popř. neplacení nájemného
Financování
Financování, které je součástí našich služeb Vám ušetří čas i náklady.
Vzhledem k dlouhodobé spolupráci s renomovanými bankovními domy a stavebními
spořitelnami je zaručena vysoká odbornost našeho týmu, díky které Vám bude
nabídnuto široké produktové spektrum a zvýhodněné úrokové sazby. Vše proběhne
rychle a s maximálním servisem (zajistíme podklady k nemovitosti, odhad,
vyplníme společně s Vámi žádost o poskytnutí úvěru, poskytneme Vám návrh
smlouvy o jistotním účtu u banky = obdoba advokátní úschovy, zajistíme
bezplatné ověření dokumentů pro bankovní účely, zprostředkujeme pojištění
nemovitosti včetně vinkulace...)
Na základě Vašich požadavků + ocenění nemovitosti + posouzení Vaší finanční
situace (bonity) Vám doporučíme nejvhodnější možnost financování a upozorníme
Vás na veškeré možnosti, které produkt nabízí (předčasné splacení, mimořádné
splátky, převod na jiného majitele, refinancování…).
Oceňování nemovitostí a znalecké posudky
Zajistíme ocenění nemovitosti pro bankovní účely, ale také znalecké posudky pro
převod nemovitostí na základě darování, dědictví atd.
Našim cílem je Vaše spokojenost = rychlé a kvalitní služby!